X12 je jednoduchý systém, který šetří hmotnost a usnadňuje montáž, demontáž kola a dotížení pouze z jedné strany. Mezi hlavní výhody systému X12 patří vyšší tuhost zadního kola a Spolehlivá poloha brzdového kotouče.

Virtuální multi-link s plně plovouci tlumičem, který je stlačován z obou stran. Systém zabraňuje nežádoucím pohybům a nadměrné vůli při šlapání.

Hlavová trubka 'Tapered' má kónický tvar, který je charakteristický Zejména tuhostí a pevností. V horní části je ložisko s rozměrem 1 1/8 palce a ve spodní části 1,5 palce. I takový malý detail dělá kolo při jízdě stabilnějším a přesnější.

Některé části rámu, jako například oboru hlavové trubky, nebo pouzdro středu, jsou více namáhané a proto používáme konstrukci monocoque - v jednom kuse, aby bylo dodržení optimální rozložení sil.Výsledkem je nižší hmotnost, větší tuhost a více zábavy na kole.

Prostrkovací oska určena pro pevné uchycení předního kola s vidlicí. Výrazně vyšší pevnost oproti rychloupínací ose poskytuje preciznější vedení stopy a menší kroucených při namáhání. Zároveň eliminuje škrtání brzdového kotouče.

Prostrkovací oska určená pro pevné uchycení předního kola s vidlicí. Výrazně vyšší pevnost oproti rychloupínací ose poskytuje preciznější vedení stopy a menší kroucení při namáhání. Zároveň eliminuje škrtání brzdového kotouče. V 20 milimetrové verzi pro freeride a DH vidlice.

Ložiska středového složení jsou vlisované přímo do rámu. To Vám poskytuje více prostoru pro širší pouzdro středového složení, které pomáhá při zlepšení příčné tuhosti.

Dvakrát zeslabovaná tloušťka stěn dodává rámu nižší hmotnost a možnost použít více materiálu tam, kde je to potřeba.

Hlavní výhodou vnitřního vedení kabelů je ochrana proti vnějším vlivům jako je bláto, voda, prach a podobně. Celkový vzhled kola je tak elegantní a čistý.

Technologie tvarování trubek pomocí oleje ve vysokotlakém lisu. Hydroforming technologií zaručuje vysokou úroveň tuhosti trubek zejména na místech, která jsou nejvíce namáhány.

Povrchová úprava specifická nanášením elektrostatických prachových částic barvy. Výsledkem je odolná a velmi trvanlivá povrchová úprava rámu.

Smooth Welding nebo i hladký svar je technika svařování do vizuálně hladkého spoje, aniž by to mělo negativní vliv na životnost rámu.

Vzduchové pérování je normou pro novodobé odpružení. Citlivost blížící se klasické pružině, ovšem při výrazně nižší váze. Bonus s možností přesného dofouknutí potřebám jezdce a jeho jízdního stylu.

Hydraulické brzdy jsou suverénně nejspolehlivějším a zároveň i nejúčinnějším způsobem jako odbrzdit kolo za všech povětrnostních podmínek.

Nášlapné pedály zajišťují pevné spojení tretry s pedálem a tím lepší přenos síly a efektivitu šlapání. V rozbitém terénu poskytují větší jistotu s minimální možností ztráty kontroly nad bikem.

 

Teleskopická sedlovka s možností zasunutí do rámu. Ideální v případě členitého terénu. Pomocí dálkového ovládání z řídítek jezdec mění výšku sedla za jízdy bez nutnosti sesedat před technickými pasážemi.

Jedenáct rychlostní řadící systém vyvinutý s filozofií jednoduchosti, nižší váhy a větší pevnosti. Spolu se stabilním vedením řetězu je ideální volbou do každého terénu.

Zmenšený design profilu snižuje pravděpodobnost poškození přehazovačky cizím předmětem. Přehazovačka je více schovaná k rámu oproti klasickému provedení. Ve verzi Shadow + je vylepšen o silnější pružinu pro agresivnější jízdu v terénu bez zbytečného bouchání a padání řetězu.

Duralová slitina, díky příměsím chromu, magnézia, titanu a zinku je pevnější než řady 60xx. Po svaření sama vytvrzuje, při kvalitních rámech se 'dopéká'.

Uzamykání odpružené vidlice. Hydraulický systém uzavře průtok oleje, čímž zabrání nežádoucímu pružení v pohybu. Mechanický systém jednoduše zamkne pružinu. Vhodné při silovém šlapání, nebo přesunech po asfaltu.

Rám vynikající nízkou hmotností při zaručení všech pevnostních parametrů. Vyšší cena je dána preciznější výrobou a tolerance.

Gripy s anatomicky propracovaným tvarem zajistí komfortnější úchop při delším držení. Napomáhají snížit tlak působící na dlaně, výrazně snižují mravenčením rukou.

ISCG 05 (International standard chain guide 2005) je mezinárodní standard pro montáž a přípravu rámu na vodítko pro vedení řetězu z roku 2005. Tříbodový montážní úchyt zaručuje větší stabilitu vodítka a odolnost při nárazu.

Slitina hliníku je díky příměsím lehčí a konstruktérům umožňuje vyšší tvarovatelnost při navrhování rámů jako řada 700x .. Výhodou je její dostupnost a nižší cena.